ungdom

fredagar kl 19.19-23.23

〰️

fredagar kl 19.19-23.23 〰️

Välkommen till en perfekt plats för ungdomar att spendera en fredagskväll på!

NITTON19 är en öppen ungdomsverksamhet där man antingen bara kan hänga i cafét, köpa godis, mat, fika, spela spel eller haka på bollsport i idrottshallarna eller haka på programmet för kvällen. Varje kväll har ett program med ungdomsmöte och aktiviteter som är lite olika från fredag till fredag.

Programmet för en vanlig NITTON19 ser ut ungefär såhär

19:19 ÖPPNAR
20:00-20:30 Öppet ungdomsmöte för den som vill
21:00 Aktivitet för den som vill
22:00 Härligt fritt häng 😎
23:23 Stället stänger

NITTON19 är för dig som går i 6:an och uppåt.

Vi ses på Adolfsbergsgården!

VAD ÄR EN AKTIVITET?

Det kan vara lagtävlingar, idrottsturnering, maxade lekar. Helt enkelt kul grejer som är lätt att haka på i!

VAD ÄR Ett UNGDOMSmöte?

Ungomsmöte, även kallad andakt är en stund tillsammans med andra fylld av musik, chans att få be och höra något om hur kristna tror på en Gud full av kärlek som vill vara en självklar del av människors vardagsliv. En andakt kan vara stillsam eller full av liv.

KOSTAR DET NÅGOT ATT VARA MED?

Knappt... För att vara med blir man medlem i vår ungdomsförening vilket kostar 50 kr/läsår. En avgift man swishar vid ett tillfälle.
Har du problem att betala avgiften så prata med oss ledare på plats!

När?

Varje fredag kl 19.19-23.23 med undantag för vissa fredagar

Se kalendern för mer info

Frågor?

Ansvarig är Gustav Marklund,
gustav@korskyrkanorebro.se,
Tel. 019-24 77 70 / välj 1

Konfa24

Konfa24 ✞

KONFA är en undervisningsklass som pågår under ett kalenderår där vi lär känna varandra, sig själv och den kristna läran, Bibeln och Jesus. Det blir ett väldigt värdefullt och roligt år fullt av nya vänner och äventyr. Vi träffas vanligtvis varannan fredag men vi åker också på olika läger och en resa utomlands tillsammans.

KONFA24 har redan dragit igång och körs i år tillsammans med församlingen Mötesplatsen. Vill du veta mer om vad konfirmation är för något eller veta något om vår nuvarande konfaklass så hör av dig till våra ansvariga.

Ansvariga för konfa24

Gustav Marklund,