Internationellt arbete

Guds kärlek till den här världen har ingen gräns. Vi tror att Gud ständigt är på gång för att hela och upprätta skapelsen. Vår övertygelse är också att Gud bjuder oss människor in i det uppdraget. Därför sträcker sig Korskyrkans engagemang långt utanför Örebro.

Med våra resurser – tid, pengar och uppmärksamhet – vill vi understödja människor och organisationer på andra platser i världen som arbetar för att göra Guds kärlek uppenbar. För oss innebär det att på olika sätt ge tron på Jesus vidare, både genom att berätta om honom men också medverka i olika humanitära hjälp- och utvecklingsinsatser. På det sättet upplever vi att Korskyrkan är med i det Gud gör inte bara i vårt närområde utan också internationellt. Till största delen går vårt stöd till projekt som administreras av Evangeliska Frikyrkan (EFK).

Just nu stödjer vi utsända och projekt i följande länder och områden:

Frankrike
Thailand