Barn

söndagsklubben

Söndagsklubben är en samling för alla barn 2-13 år (uppdelat i två åldersgrupper) som hålls under gudstjänsttid. Vi startar tillsammans med de vuxna i början på gudstjänsten där det finns plats för sång och rörelse. Under predikan drar vi iväg till barnens del av kyrkan för att ta del av levande bibelberättelser kombinerat med inslag av film, dans och sång, kreativ bön, spel och skapande i anknytning till ämnet. Efteråt blir det fika och alla barn bjuds på korv med bröd.

Tillsammans med varandra kan vi få upptäcka mer av den enorma kärlek och passion som Gud har för barnen. Vi hoppas att detta ska vara en av barnens bästa stunder på hela veckan!

Super baota mega välkomna alla kids!

När & var?

Söndagar 10:30 - ca 12:00 i Korskyrkan Adolfsberg.
Barnen kan hämtas av sina föräldrar i Korskyrkan efter gudstjänstens slut.

Se kalendern för mer info.

Ansvarig är Frida Marklund
frida@korskyrkanorebro.se
Tel. 0736-47 68 92

Musikröris

Äntligen fredag!

Mellan kl 10-12 är barn 0-6 år välkomna tillsammans med en vuxen till vårt café på Adolfsbergsgården. Sång, mumsigt fika, rejäl lekhörna, bollhall, gemenskap, mys och massa bus! Kl 10.30 drar vi igång sångstunden med mycket rörelse.

Så hejjans välkomna, mitt i livet precis som man är 🤍

När & var?

Fredagar kl 10.00-12.00 på Adolfsbergsgården
Fri entré

Se kalendern för mer info.

Ansvarig är Christina Ekström Santos
christina@korskyrkanorebro.se

🜲
K.ung

Kung är en plats för dig som går i åk 1-6. Här har vi kul och tar tid att lära känna varandra och lära känna Gud bättre. Man deltar hela kvällen och är med på aktiviteterna som ledarna planerat.

Vad brukar vi göra på K.UNG?

17.00 Drop in – caféet är öppet för Kung barnen. I kiosken får barnen handla för 25 kronor. Det finns bland annat smoothie, godis, toast och små chipspåsar.

17.30 Aktiviteter – Vi hittar vi på roliga aktiviteter, som pyssel, fysisk aktivitet, bakning och lekar. Oftast kan man välja mellan 2 olika aktiviteter.

18:30 Andakt - vi sjunger några sånger, ber och pratar om Bibeln, om Jesus och vad han kan betyda för oss i vår vardag.

18.50 - Vi avslutar kvällen tillsammans med någon kortare aktivitet eller lek.

19:00 Avslutar vi kvällen.

När?

Vi träffas på fredagar, varannan vecka kl 17.00-19.00 på Afolfbergsgården.

9 februari - uppstart med lekar och pyssel.
16-19 februari - VinterSmajl
8 mars - Bakning och fysisk aktivitet
22 mars- Påskjakt och pyssel
5 april- Pyssel och lekar
19 april - Filmmaking
3 maj - Tårttävling
17-19 maj - Sång & dans Smajl

25 maj - Sommaravslutning med familjerna i Hästhagen

Ledare på K.ung är Maja Frödén
maja@korskyrkanorebro.se
Tel. 073-3307300

NITTON19 är en öppen fritidsgård där man antingen bara kan hänga i cafét, köpa godis, mat, fika, spela spel eller haka på bollsport i idrottshallarna eller haka på programmet för kvällen. Varje kväll har ett program med aktiviteter som är lite olika från fredag till fredag.

För dig som går i 6:an och uppåt.

Varje fredag kl 19.19-23.23 med undantag för vissa fredagar.