Diakoni

På Adolfsbergsgården erbjuder vi i Korskyrkan olika slag aktiviteter som vi önskar ska hjälpa boende i vårt område till hälsa till ande, kropp och själ i en miljö av god gemenskap. Vi har olika slags friskvårdsaktivteter, fritidsgård och andra grupper för barn och unga, café att besöka dagtid, föreläsningar i viktiga ämne och mycket annat som vi tror uppskattas och behövs. Välkommen!

Korskyrkan är med i organisationen Örebro Stadsmission där vi tillsammans arbetar för att förändra situationen för de som lever i utsatthet. Stadsmissionen är en del av civilsamhället och vill främja samverkan mellan organisationer, de offentliga, näringslivet och medborgare i vår stad. Tillsammans kan vi ställa krav på politiker, föreslå nya innovativa lösningar, stå upp för de som lever i en utsatt livssituation och bidra till att förändra bilden av de som idag lever i utsatthet.